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2013 Porsche 911 Turbo and Turbo S


Porsche has unveiled the new Porsche 911 Turbo and Turbo S, which will debut at the 2013 Frankfurt Motor Show. Aesthetically, the changes do not upset the 911 style: air intakes on the rear fenders, adjustable spoiler, sports bumper with enlarged air intakes, flared fenders compared to the Carrera 4 and 20-inch alloy wheels help you to recognize the Turbo from other Carreras. The Turbo offers for the first time the rear wheel steering and Pdcc active anti-roll bars and the Ptm all-wheel drive system has been evolved. Under the hood beats the six-cylinder boxer engine 3.8 twin turbo direct injection with variable turbine geometry: the Turbo delivers 520 hp, while the Turbo S delivers 560 hp. The engine is mated exclusively to the PDK dual-clutch seven-speed trasmission. The Turbo accelerates from 0 to 100 km/h in 3.2 seconds with Sport Chrono Package and Turbo S does the same in 3.1 seconds, both are capable of reaching a top speed of 318 km/h. The Turbo S has completed a lap of the Nürburgring Nordschleife in less than 7 minutes and 30 seconds. The standard equipment of the Turbo S includes PDCC, Sport Chrono Package, active engine mounts, mono nut alloy wheels, sport seats with electric adjustment, full LED headlights and carbon-ceramic brakes.
La Porsche ha svelato la nuova Porsche 911 Turbo e la Turbo S, che debutteranno al Salone di Francoforte. Esteticamente le modifiche non stravolgono lo stile 911: prese d'aria sui parafanghi posteriori, alettone con sezione mobile, paraurti sportivi con prese d'aria maggiorate, parafanghi allargati rispetto alla Carrera 4 e cerchi in lega da 20 pollici consentono di riconoscere la Turbo dalle altre Carrera. La Turbo propone per la prima volta l'asse sterzante posteriore e la gestione attiva delle barre antirollio Pdcc, mentre il sistema di trazione integrale Ptm è stato evoluto. Sotto il cofano batte il motore 3.8 boxer sei cilindri biturbo a iniezione diretta con turbine a geometria variabile: sulla Turbo eroga 520 cv, mentre sulla Turbo S ne eroga 560. Il motore è abbinato esclusivamente al cambio doppia frizione Pdk a sette marce. La Turbo accelera da 0 a 100 km/h in 3,2 secondi con pacchetto Sport Chrono, mentre la Turbo S ce ne mette 3,1; entrambe sono in grado di raggiungere una velocità massima di 318 km/h. La Turbo S ha completato un giro del Nürburgring Nordschleife in meno di 7 minuti e 30 secondi. La dotazione di serie della Turbo S comprende Pdcc, Sport Chrono Package, supporti motore attivi, cerchi in lega monodado, sedili sportivi con regolazioni elettriche, gruppi ottici full Led e impianto frenante carboceramico.

























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