The new Audi R8 is already on sale in the restyled version. Outside, the car features new headlights with LED lights and a different front grille single frame. The R8 V8 is equipped with a 4.2-liter FSI with 430 hp and 430 Nm: the 0-100 km/h is covered in 4.3 seconds with the new S tronic transmission, while the maximum speed is 300 km/h. The R8 V10 is instead powered by a 5.2-liter FSI with 525 hp and a maximum torque of 520 Nm: thanks to a new seven-speed gearbox accelerates from 0 to 100km/h in 3.6 seconds, top speed is 313 km/h . At the top there is the R8 Plus: 550 hp, it accelerates from 0 to 100 km/h in 3.5 seconds and reaches a top speed of 317 km/h. The R8 Plus is equipped with 19-inch alloy wheels, sport seats, sports suspension Plus, carbon-ceramic brakes and carbon fiber details; it weighs 1560 kg, 50 less than the standard R8 V10. All versions offer standard all-wheel drive Quattro.
In the pictures below the blue one is the V10 Plus and the red one is the V8.
La nuova Audi R8 è già in vendita nella versione restyling. Esteticamente l’auto presenta nuovi fari con luci a led ed una diversa griglia anteriore single frame. La R8 V8 monta un 4.2 litri FSI da 430 cavalli e 430 Nm: lo 0-100 km/h è coperto in 4,3 secondi con la nuova trasmissione S Tronic, mentre la velocità massima è di 300 km/h. La R8 V10 è invece spinta da un 5.2 litri FSI da 525 cavalli con una coppia massima di 520 Nm: grazie al nuovo cambio a sette rapporti accelera da 0 a 100km/h in 3,6 secondi, la velocità massima è invece di 313 km/h. Al vertice si posiziona la R8 Plus: 550 cavalli, accelera da 0 a 100 km/h in 3,5 secondi e raggiunge una velocità massima di 317 km/h. La R8 Plus monta cerchi in lega da 19 pollici, sedili sportivi, assetto sportivo Plus, freni carboceramici e particolari in carbonio, pesa 1560 kg, 50 in meno della R8 V10 standard. Tutte le versioni offrono di serie la trazione integrale Quattro.
No comments:
Post a Comment