Pages

Pages

Mercedes-Benz G63 AMG 6X6


Mercedes will realize a limited edition of the G-Class 6x6. It is a version created by Mercedes and Magna Steyr, until now for the armed forces. The Mercedes G63 AMG 6x6 features the twin-turbo 5.5-liter V8 capable of delivering 544 hp and 760 Nm of torque. The power is transmitted to each of the six wheels via the seven-speed 7G-Tronic AMG Speedshift Plus automatic transmission and five differentials. The adjustable Ohlins suspensions are able to raise the height of the G-Class 6x6 up to levels of the Unimog. The G63 AMG 6x6 is also equipped with the tire pressure monitoring system and 37-inch Hutchinson wheels. The car measuring 5867 mm in length, 2111 mm in width and 2209 mm in height, it weighs almost 4 tons and it has a load capacity of 650 kg. Despite the mass, the Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 can cover the sprint from 0 to 100 km/h in less than six seconds, while top speed is electronically limited to 160 km/h. The price will be around $ 425,000.
La Mercedes realizzerà in serie limitata la Classe G 6x6. Si tratta di una versione ideata da Mercedes e Magna Steyr, fino ad ora destinato alle forze armate. La Mercedes G63 AMG 6x6 monta il V8 twin-turbo da 5,5 litri capace di erogare 544 cv e 760 Nm di coppia. La potenza è trasmessa ad ognuna delle 6 ruote attraverso la trasmissione automatica a sette rapporti AMG 7G-Tronic Speedshift Plus e cinque differenziali.
Le sospensioni Ohlins regolabili sono in grado di sollevare l'altezza da terra della Classe G 6x6 fino ai livelli dell'Unimog. Il G63 AMG 6x6 è dotato anche del sistema di controllo pressione pneumatici e di cerchi Hutchinson da 37 pollici. L'auto misura 5.867 mm in lunghezza, 2.111  mm in larghezza e 2.209 mm in altezza, pesa quasi 4 tonnellate ed ha una capacità di carico pari a 650 kg. Nonostante la massa, la Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 riesce a coprire lo scatto da 0 a 100 km/h in meno di sei secondi, mentre la velocità massima è elettronicamente limitata a 160 km/h. Il prezzo sarà intorno a 425,000 dollari. 











  











No comments:

Post a Comment